Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovlivňování motoriky ve vztahu k prostorové orientaci u žáků 1. a 2 stupně základní školy pro zrakově postižené
Koubová, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Po nastudování a zanalyzování odborné literatury je v teoretické části popsán současný systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Zmíněny jsou specifické potřeby vztahující se na oblast edukace této cílové skupiny. Omezení funkce zrakového analyzátoru má vliv na prostorovou orientaci a samostatný pohyb jedince se zrakovým postižením. Z tohoto důvodu práce pojednává o zmíněné problematice a charakterizuje výuku předmětu prostorová orientace a samostatný pohyb. U osob se zrakovým postižením se vyskytují problémy v oblasti motoriky. Patrné je to zejména v nesprávné technice chůze a v odchylování se od požadovaného přímého směru. Výzkumná část práce analyzuje odchylky od přímého směru žáků se zrakovým postižením a žáků intaktních.
Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí
Ctiborová, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Švagrová, Klára (oponent)
Název: Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí Cíle: Cílem této práce je posoudit na základě literárního rozboru vliv dědičnosti na motorický vývoj předškolních dětí. Metody: Práce je rešeršního charakteru. Informace jsou čerpány z dostupných odborných publikací a z internetových zdrojů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, kde v první z nich jsou objasněny základní pojmy ohledně dědičnosti, motorického vývoje a genetické determinace. V druhé části je pozornost věnovaná jednotlivým obdobím dětí do 6 let a jejich motorickému vývoji v jednotlivých etapách jejich života. Výsledky: Aktuální motorika předškolního dítěte je významně geneticky determinována. Písemnictví se shoduje na cca 50ti % předurčenosti. Klíčová slova: dědičnost, vývoj, motorika
Pohybová negramotnost žáků základní školy
Zálešák, Daniel ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Pohybová negramotnost žáků základní školy Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění úrovně pohybové negramotnosti u žáků 8. a 9. tříd na základních školách. Toho bude dosaženo pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence a postojů respondentů k pohybovým aktivitám, tělesné výchově a aktivnímu životnímu stylu. Budou stanoveny také faktory, které více či méně ovlivňují míru pohybové kompetence. Metody: Pro sběr dat byl v souladu s relevantními zdroji vytvořen dotazník zachycující problematiku obsahu pohybové gramotnosti. Dále byla sestavena testová baterie deseti elementárních cvičení. Výsledky: Respondenti dosáhli celkově lepších výsledků, než se předpokládalo. Chlapci byli pohybově gramotnější ve srovnání s dívkami. Respondenti měli vesměs pozitivní postoje k pohybovým aktivitám i tělesné výchově, vyskytly se však signifikantní rozdíly mezi postoji chlapců a děvčat. Klíčová slova: škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnost
Ovlivňování motoriky ve vztahu k prostorové orientaci u žáků 1. a 2 stupně základní školy pro zrakově postižené
Koubová, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Po nastudování a zanalyzování odborné literatury je v teoretické části popsán současný systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Zmíněny jsou specifické potřeby vztahující se na oblast edukace této cílové skupiny. Omezení funkce zrakového analyzátoru má vliv na prostorovou orientaci a samostatný pohyb jedince se zrakovým postižením. Z tohoto důvodu práce pojednává o zmíněné problematice a charakterizuje výuku předmětu prostorová orientace a samostatný pohyb. U osob se zrakovým postižením se vyskytují problémy v oblasti motoriky. Patrné je to zejména v nesprávné technice chůze a v odchylování se od požadovaného přímého směru. Výzkumná část práce analyzuje odchylky od přímého směru žáků se zrakovým postižením a žáků intaktních.
Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí
Ctiborová, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Švagrová, Klára (oponent)
Název: Vliv dědičnosti a motorický vývoj předškolních dětí Cíle: Cílem této práce je posoudit na základě literárního rozboru vliv dědičnosti na motorický vývoj předškolních dětí. Metody: Práce je rešeršního charakteru. Informace jsou čerpány z dostupných odborných publikací a z internetových zdrojů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, kde v první z nich jsou objasněny základní pojmy ohledně dědičnosti, motorického vývoje a genetické determinace. V druhé části je pozornost věnovaná jednotlivým obdobím dětí do 6 let a jejich motorickému vývoji v jednotlivých etapách jejich života. Výsledky: Aktuální motorika předškolního dítěte je významně geneticky determinována. Písemnictví se shoduje na cca 50ti % předurčenosti. Klíčová slova: dědičnost, vývoj, motorika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.